Barion Pixel
promadepilla.hu - allergiás reakció vagy irritáció

Szempillahosszabbítás: Allergiás reakció vs. irritáció

Előfordult már, hogy ügyfeleid szempillaépítés után kellemetlen tünetekkel fordultak hozzád? Bőrpír, duzzanat vagy viszketés? Allergia vagy csak egy kis irritáció? Nézzük, mi okozhatja a problémát és hogyan előzheted meg!
Megoszt
Tweetel
Megoszt
WhatsApp
Email

Szempillahosszabbítás utáni bőrpír, duzzadt szem vagy irritáció? ✨ Mi lehet az oka?

Allergiás reakció ✨

Az allergia egy immunreakció: amikor a szervezet idegen anyaggal találkozik, hisztaminokat szabadít fel, ami bőrpírt, viszketést, duzzanatot okozhat. A tünetek akár 24-48 órán belül jelentkezhetnek és idővel fokozódhatnak.

Leggyakoribb allergének:

  • Cianoakrilát – a ragasztók fő összetevője.

  • Korom – a fekete ragasztók színező pigmentje. Ha ügyfeled erre érzékeny, próbáld ki az átlátszó ragasztót!

  • Szempillaszalag vagy szempárna – ha ezekre érzékeny az ügyfél, érdemes más anyagokat kipróbálni.

Ha az allergiás tünetek súlyosbodnak, a szempillahosszabbítást abba kell hagyni, és alternatív megoldásként például szempillanövesztő szérumot ajánlani.

Irritáció 👀

Az irritáció sokkal enyhébb és rövidebb ideig tart, mint az allergia. A tünetek pár órán belül elmúlnak, és nem az immunrendszer váltja ki őket.

Leggyakoribb irritációs okok:

  • Ragasztógőz – Ha az ügyfél szeme nincs teljesen csukva a kezelés alatt, a gőz irritálhatja. Mindig ellenőrizd szempillatükörrel!

  • Szempárna helytelen elhelyezése – Ha túl közel van a vízvonalhoz, dörzsölheti a bőrt. Hagyj egy kis rést!


🔍 Hogyan csökkentheted az irritációt és allergiát?

Superbonder használata – Segít azonnal megkötni a ragasztót, csökkenti a gőzképződést és növeli a tapadást.
Megfelelő szellőzés – Használj légkondit vagy légtisztítót a kellemesebb munkakörnyezetért!
Kontaktlencse eltávolítása – Érdemes az ügyfélnek előre szólni, hogy vegye ki a kezelés előtt.
Precíz szempárna elhelyezés – Figyelj arra, hogy ne érjen túl közel a vízvonalhoz.
Hipoallergén ragasztó – Kisebb kipárolgás, kevesebb irritáció!

💌 Figyelj ügyfeleid visszajelzéseire!

Ha egy ügyfél kellemetlenséget tapasztal, beszéljétek meg! Az odafigyelés és törődés hosszú távon is erősíti a bizalmat és lojalitást. Ha a tünetek tartósan fennállnak vagy súlyosbodnak, mindig javasold, hogy konzultáljanak orvossal!

🚀 Minél jobban felismered és kezeled ezeket a problémákat, annál magabiztosabb és sikeresebb leszel a szakmádban!

🔗 Fontos megjegyzés: Ez a cikk általános információkat tartalmaz, és nem helyettesíti az orvosi tanácsadást. Ha bármilyen egészségügyi kérdés merül fel, mindig konzultálj szakemberrel!

Scroll to Top